کمبود ۲۴۱ نیروی بهورز و ۷۶ خانه بهداشت در خوزستان  

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از کمبود ۷۶ خانه بهداشت و ۲۴۱ نیروی انسانی بهورز در نقاط مختلف استان خبر داد.  

 پژمان بختیاری نیا گفت: اهداف و ماموریت در بخش بهداشت افزایش امید به زندگی و جلوگیری از مرگ نابهنگام و زودرس مردم، ارتقاء سطح سلامت و بهبود شاخص‌های سلامت و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، بهبود کیفیت و شیوه زندگی و همچنین تامین عدالت در سلامت از نظر دسترسی، بهره مندی و پرداخت هزینه‌ها از جیب مردم است.   

 او  به وجود ۱۲ مرکز آموزش بهورزی فعال، ۶۶۱ خانه بهداشت فعال و ۲۳۰ فراگیر بهورزی در استان اشاره کرد و افزود: درحال حاضر ۷۶ خانه بهداشت کمبود و همچنین ۲۴۱  نفر نیروی انسانی بهورز کمبود داریم که با پیگیری‌های مستمر، امسال مجوز جذب ۷۰ نیرو به صورت پیمانی برای راه اندازی خانه‌های بهداشت جدید ساخته شده و تکمیل کادر پرسنلی آن‌ها دریافت شده است.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: همچنین مجوز جذب ۲۱۲ نفر بهورز به صورت قراردادی به عنوان جایگزین نیرو‌های خروجی به دلیل بازنشستگی تا سال ۱۴۰۵ در نظر گرفته شده است.

مهرداد شریفی، معاون اجرایی مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به اینکه جلسه شورای نمایندگان بهورزی و پیگیری به منظور مرتفع کردن مشکلات موجود تشکیل شده است، گفت: خریداری ۵۰ دستگاه لپ تاپ برای خانه‌های بهداشت، تخصیص ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبار بیمه روستایی برای خریداری دزدگیر، پیگیری خرید موتور سیکلت برای خانه‌های بهداشت بدون موتور سیکلت، پیگیری پرداخت هدیه روز بهورز به همه بهورزان شاغل، مدیر و مربیان، تمهیدات لازم برای شرکت بهورزان، مراقبان سلامت و مربیان نمونه کشوری در همایش کشوری تجلیل از فعالان عرصه بهداشت در تهران از دیگر کار‌های انجام شده در خصوص بهورزان بوده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.